Stop salget af de kommunale boliger!

De borgerlige partier i kommunalbestyrelsen har besluttet at de vil sælge alle kommunens boliger – 15 ejendomme med over 700 billige lejligheder. Borgmesteren og hans borgerlige flertal ønsker på denne måde at få flere penge i kommunekasse, så skatten kan sættes ned for villaejerne og erhvervslivet på Frederiksberg.

I Enhedslisten siger vi nej til flertallets forslag om salg af kommunens boliger! Vi ønsker at bevarer de lejligheder som kommunen bruger til at henvise socialt udsatte, psykisk sårbare, flygtninge og børnefamilier ramt af skilsmisse og fattigdom.

Et salg af lejlighederne vil uden tvivl betyde højere huslejer. Kommunens embedsmænd forventer op til en fordobling af huslejen over tid. Hvilket reelt vil umuliggøre at kommunen i fremtiden vil kunne henvise de borgere der har et særligt behov for hjælp til en billig bolig, da de ikke vil have råd til at betale huslejen.

I Enhedslisten mener vi, at der skal være plads til alle på Frederiksberg, også dem med lave indkomster. Kommunale boliger skal ikke bruges til spekulation, men skabe tryghed for alle.

Derfor kæmper vi imod salget og har stillet forslag om at stoppe det, i forbindelse med budgettet for 2018.